Wednesday, February 16, 2011

Sambutan MAULIDURRASUL di UMP =)

salam semua....dan salam maulidurrasul....=)
ok..ape yang anda lakukan sempena menyambut Maulidurrasul pada tahun ini??mai la kongsi skali dengan saya...
sebab hari ni saya rase sangat seronok kerana dapat sama2 meraikan hari keputraan baginda Muhammad (s.a.w) di UMP.
antara aktiviti yang saya turut sama ialah perrarakan Maulidurrasul..
walaupun cuace agak panas tapi semangta untuk sama-sama meraikan Maulidurrasul tetap membara...cewwah ayat kan...hehehe
seawal pkol 9.30 pagi saya dan sahabat sudah berada di Komplek Sukan UMP.
kami bekumpul di sana kerana perarakkan tersebut bermula di kompleks ini dan berakhirnya di Masjid UMP.

haa..beginilah suasana didalam Komplek Sukan UMP sebelum perarakan bermula



suasana perarakan> walaupun panas tapi tengoklah abang2 kite neh masih lagi semangat memegang sepanduk dan segak berbaju melayu>> alhamdulillah<< (^^)
-selawat dan salam keatas baginda Rasulullah-


-perarakan yang turut disertai oleh staf2 UMP-
>memang meriah lah<


samapai di Masjid UMP kami memulakan sambutan dengan bacaan Yassin dan doa kesyukuran sempena ulang tahun ke-9 UMP :)

untuk pertama kali sebenarnya saya menyertai perarakan Maulidurrasul di UMP.. entah bile lagi lah dapat join lagi program camni kat UMP...

dikongsi oleh:

No comments:

Post a Comment