Monday, January 24, 2011

PeNyEleSaIaN

kenapa perlu membuat sesuatu
penyelesaian tanpa bebincang??
sedeh rasenyaer bile
seseorang itu mengabaikan
diri kita bila
membuat sesuatu
keputusan yang melibatkan hidup
aku tanpa mendengar pendapat
aku terlebih dahulu...
sememangnya aku merasa terkilan..
keputusan yang dilakukan
lansung tidak
mengira
apakah kesan terhadap diri aku
terlebih dahulu..
untuk memaafkan itu mungkin bisa..
tetapi untuk melupakan
adalah sesuatu yang amat sukar..


walaupun aku berusaha
untuk melupakannya..
tetapi memang agak sukar..
apa yang timbul dari fikiran aku
ialah...
kenapa??
apa salah aku??
sehingga aku diperlakukan sebegitu..
kenapa tiada langsung perbincangan
dilakukan bersama..
kenapa perlu mengambil keputusan
hanya untuk kebaikan diri sendiri..
('____') sedehnya rase..
apekah aku lansung tak dihargai??
apekah aku tidak punya hati dan perasaan??
sehingga aku dipinggirkan..
dari memberi pendapat dan keputusan aku..
kenapa???
sehingga kini aku maseh lagi tertanya2..
apakah aku bisa mengundurkan masa...
agar bisa kembali pada masa
dimana aku dibenarkan untuk
memberi pendapat
dalam menyelesaikan
masalah itu bersama..
bagi aku..
aku juga berhak menentukannya..
jika sesuatu keputusan itu
melibatkan diri
dan masa depanku..



coretan oleh:

No comments:

Post a Comment